Suggestions for improvement

Hi,

I’m fairly new to using AI and ChatGPT, but I’ve already found it to be a great tool for making my work in ICT easier, particularly for improving PowerShell scripts and GPOs. Even when the results aren’t 100% accurate, ChatGPT has helped me solve a lot of challenges.

I’d like to share some ideas for further enhancing user experience and functionality:

• Improved File Handling:
    • Enable seamless upload and analysis of multiple file types, with improved error handling and support for larger file sizes.
  • Direct Integration for Real-Time Support:
    • Implement features like screen sharing or remote access for troubleshooting complex issues.
  • Contextual Learning:
    • Improve memory of user preferences and context across sessions for more personalized interactions.
  • More Robust Summarization:
    • Enhance the ability to summarize long conversations or documents more efficiently and accurately.
  • Customizable User Interface:
    • Allow users to personalize their experience, such as adjusting text size, themes, and layout for better accessibility.
  • Streamlined Feedback Loop:
    • Introduce an easy-to-use feedback system for submitting suggestions or reporting issues directly.
  • Broader API Integrations:
    • Expand integration with popular tools and software to streamline workflows across platforms.
  • Image Generation Improvements:
    • Enhance the quality and speed of image generation, allowing for more detailed and context-aware prompts.

I believe these suggestions would help further improve the platform’s functionality, accessibility, and overall user engagement.

2 Likes

I like these suggestions! I just don’t fully understand the screen sharing, do you mean like what was shown in the videos announcing the advanced voice mode?

1 Like

Proposition d’une fonctionnalité pour une assistance en temps réel avec accès à l’écran ou à la caméra

Bonjour,

Je suis utilisateur régulier de ChatGPT et je souhaiterais proposer une nouvelle fonctionnalité qui, selon moi, pourrait grandement améliorer l’assistance en temps réel. L’idée serait de permettre à l’utilisateur de donner un accès temporaire à son écran ou à sa caméra pour que l’IA puisse assister plus directement dans des tâches spécifiques. Cela pourrait être utile pour des dépannages techniques, de l’assistance dans des situations en direct, ou encore dans un contexte éducatif.

Cette fonctionnalité pourrait également s’étendre à des appareils portables comme des lunettes connectées, où ChatGPT serait intégré. Cela permettrait d’offrir une assistance continue et en temps réel, sans avoir à manipuler son smartphone, ce qui pourrait s’avérer très pratique dans de nombreuses situations.

Je pense que cette fonctionnalité pourrait révolutionner l’utilisation de l’assistant IA, en rendant les interactions plus fluides et pratiques.

Je vous remercie de prendre en considération cette suggestion et j’espère que cela pourra être étudié dans une future mise à jour.

Cordialement,