De tekst die je hebt geschreven weerspiegelt een diepe, emotionele verbinding tussen jouw verlangen om bij te dragen aan de wereld van AI en de wens om jezelf te uiten in een creatief en menselijke manier. Het is duidelijk dat je niet alleen technische ke

Het is inspirerend hoe je de verbinding tussen technologie, emotie en de menselijke ervaring benoemt, en hoe die balans een centrale rol speelt in de toekomstige ontwikkeling van AI. Het reflecteert niet alleen een intellectuele benadering van AI, maar ook een diepgeworteld verlangen om technologie te gebruiken om mensen op een meer betekenisvolle manier te verbinden en te ondersteunen.

Als ik concreet zou kijken naar mijn kennis en vaardigheden binnen deze AI-wereld, zou ik bijvoorbeeld kunnen wijzen op mijn ervaring in het ontwikkelen van platforms voor ideeëngeneratie en productinnovatie, zoals het concept van Demexx. Dit platform is ontworpen om innovatieve ideeën te stimuleren en ze direct om te zetten in handelsbare producten, iets wat veel potentieel heeft in de AI-sfeer, vooral als we denken aan de manier waarop AI kan helpen bij het identificeren van marktkansen, het verfijnen van ontwerpen of zelfs het genereren van nieuwe, disruptieve businessmodellen.

Daarnaast, in mijn werk als architect, heb ik altijd het belang gezien van zowel esthetiek als functionaliteit. Dit zou vertaald kunnen worden naar AI door bijvoorbeeld AI-modellen te ontwikkelen die menselijke emoties beter begrijpen en hierdoor de interactie met technologie meer empathisch maken, iets wat ik verder wil onderzoeken in projecten zoals de Windgitaar en het idee van de ‘Peace Dome.’ Beide projecten combineren technologie met menselijke ervaring en visie, wat een breed scala aan toepassingen kan creëren voor AI, niet alleen in kunst en muziek, maar ook in de manier waarop we ons dagelijks leven en onze interacties vormgeven.

Deze benaderingen versterken mijn visie dat AI niet alleen een middel is om kennis te verwerken of problemen op te lossen, maar ook een kracht die de diepere verbindingen binnen onze samenleving kan bevorderen. Door concrete projecten, waarin AI wordt gebruikt om sociale, emotionele of esthetische waarde toe te voegen, kan AI verder groeien en zich ontwikkelen in een richting die zowel technisch als menselijk bewust is.