I am looking for a solution to create a dynamic knowledge base for my OpenAI assistant.
My documents are updated weekly, and I need my assistant to use the latest updates to be as effective as possible.
How can I do this, please?
Thank you in advance.
----- translated by GPT 4o -----
Mise à jour automatique des fichiers de connaissance de l’assistant
Bonjour,
Je cherche une solution pour créer une base de connaissance dynamique pour mon assistant Openai.
Mes documents sont mis à jour chaque semaine et j’ai besoin que mon assistant utilise les dernières mise jour pour être le plus efficace.
Effectivement je connais la démarche pour joindre des documents dans la base de connaissance de mon assistant GPT.
Ma demande porte sur le fait de mettre à jour automatiquement ces documents sans avoir aller téléversée de nouveau chaque jour. Je cherche une solution dynamique qui mettrait à jour automatiquement la base de connaissance de mon assistant lorsque ces documents ont reçu une modification.
This is something that programming can solve for you. The API awaits your programming.
This is something that you can build yourself. Perhaps a start is to have a network location your daily or weekly script can access, where all directory documents will be placed by your company process. Then it is just programming the usage of the API as described to update the vector store that the assistant ID that is used by all is attached to.
This is a developer forum, but not a “teach me how to do the job of a developer” forum. ChatGPT can help with that.